weer een week voorbij en iets meer - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Evan Kuipers - WaarBenJij.nu weer een week voorbij en iets meer - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Evan Kuipers - WaarBenJij.nu

weer een week voorbij en iets meer

Door: Evan Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Evan

04 Juni 2014 | Frankrijk, Bonnebosq

zo mensen er is weer een verhaaltje. donderdag (29-05-2014) (hemelvaart) de dag begon met regenachtig s`middag zijn Nino en ik rond 14.00 vertrokken richting Deauville, Trouville. Honfleur, en dan door naar jan want die was jarig. s`avonds weer melken en afronden. vrijdag (30-05-2014) begon met wat bewolking en later op de dag werd het mooier. s`morgens begonnen zo als gister. batist (deeltijd werknemer) die maakt een soort mengsel voor de koeien s`middags hebben wij wat pinken naar een andere wei gebracht en wat naar huis gehaald daar moest een spiraal in (voor de embryo's). s`avonds gingen Yvonne en Rick weg naar een feest hier in Frankrijk. dus heb ik samen met batist gemolken en daarna met Nino Yrsa en Lou gegeten en gewiit hoe je het ook schrijft. zaterdag (31-05-2014) de dag begon het zeflde als vrijdag s`morgens samen met Nino gemolken daarna gegeten en een spelletje risk gespeeld s`middags kwamen Rick en Yvonne weer. Besproken wat ze hadden gedaan en daarna was het weer s`avonds. zondag (01-06-2014) s`morgen is begonnen zo als vrijdag het weer was het zelfde alleen wat warmer. Tegen 11.30 samen met Nino naar de landingsstranden wezen kijken tot dat wij bij Arromanches waren en in de file stonden toen hebben wij tegen 16.00 uur gezegd we gaan naar huis. een maal thuis wat gaan drink en gaan melken. maandag (02-06-2014) het weer weet ik niet meer volgens mij regenachtig s`middags droog een stal schoon gemaakt de stallen opgeruimd en planken van de kieper afgehaald.
dinsdag (03-06-2014) het weer bewolkt maar gelukkig droog. s`morgens planken van de kieper gehaald en gemolken en gevoerd. s`middags zand gereden. s`avonds weer gemolken en gevoerd.
woensdag (04-06-2014) het weer regenachtig en s`middags pinkenstal schoon gemaakt en weer ingestrooid s`avonds gemolken.
donderdag (05-06-2014) het weer lekker zonnig. deze dag gemolken en samen met baptist de prikkeldraad gemaakt in de wei die zelfde dag de pinken er nog in gedaan. s`avonds naar het vuurwerk gekeken in verband met d-Day
vrijdag (06-06-2014) het weer lekker zonnig s`morgens bezig met de standaard dingen naar de ontbijt bezig met de gite en het prikkeldraad gemaakt bij de koeien zodat ze niet naar een andere wei heen kunnen. s avonds gemolken en buiten gegeten
zaterdag (07-06-2014) vandaag lekker uitgeslapen tegen 11.00 bezig met de gite en tegen 15.30 uur even bij de pinken kijken die donderdag in de wei zijn gegaan tegen 16.15 uur de pinken gespoten voor de embryo's . daarna was het weer tijd voor melken.

toch heb ik hier uit een conclusie getrokken heb hier nou in totaal 2 avonden overgedaan om te typen woensdag begonnen en vandaag afgemaakt ik moet dit vaker gaan doen want merk dat ik dingen vergeet. dus ik ga proberen om dit vaker te gaan typen. oja foto`s komen nog

• 08 Juni 2014 - 18:42

Aly Meesters:

Hoi Eva, hard werken volgens mij. Maar erg leuk om je verslag te lezen.
    Blijf ik een beetje op de hoogte.
    Hoe lang ga je stage lopen in Frankrijk?
    Blijf je tot je ouders komen?
    Veel plezier en groetjes vanuit een zonnig Naarden, Aly